Generalforsamling 2022

4. VALG AF DIRIGENT – Bent Danielsen – Indkaldt rettidig 16/2

5. VALG AF STEMMETÆLLERE – Sharon er stemmetæller

6. BERETNING OG BESTYRELSEN PLANER FOR DET KOMMENDE ÅR

Jesper Malling og Lennart har d.d. afholdt møde med ejerne af Opkærsvej 2, de ønsker at bygge i Søhøjen/”Opkær-sø”. Indtil videre intet godkendt. Sharon har søgt aktindsigt, som nabo. Så snart der kommer mere info, vil vi søge indsigt og indgå dialog.
Jesper Malling har forsøgt at indgå i dialog med Amir – forhenværende ”Proauto” – projektet står stille der og der tales om, at det muligvis skal sælge igen.
Niels Højsøs ejendom Espenhøjvej 1, er udbudt til salg. Der menes at han er i dialog med evt købere, men intet konkret endnu.
Bestyrelsen har lagt en masse materiale op på Truebys hjemmesiden (www.true-beboerforening.dk ) ang. byggeprojekter og sigter efter at søge aktindsigt hver gang der bygges i byen. Ikke mindst for at gøre kommunen bevidst om vores lokalplan og at den skal overholdes. Der er en kvote for hvor mange nye boliger der må bygges i True, og der en oversigt over hvor mange boliger der allerede er bygget.
Jesper fortæller om de årligt tilbagevendende arrangementer, med super god deltagelse og flot fremmøde. Tusinde tak for det. Samme arrangerementer er i støbeskeen for i år.
Beboerforeningen har søgt om Blomsterfrø til Tingstedet, a la det som Skjoldhøjparken har lavet. Foreningen vil gerne bede om hjælp til at få ansøgningen i mål.
Tusinde tak til Mogens og Niels Jørgen for at klippe græs.

7. FORENINGENS REGNSKAB – pga. sygdom er regnskabet ikke opgjort.

Aktuel saldo bank: 32.558,25
Medlemskontingent for det kommende år – Ingen ændringer pt.

8. FORSLAG FRA BESTYRELSEN:

• Blomsterfrø til Tingstedet – ansøgningsfrist 15/3-22 – Helle sender materialet (Ansøgning, forhåndsgodkendelse fra Naturstyrelsen. Tegninger osv) til Bent Danielsen, som sammen med Bente vil søge.

Jesper Malling og Simon har store maskiner, som de gerne vil møde frem med.
• Interesse for hjertestarterkursus med fysisk fremmøde? Ja, så Helle arrangerer et kursus.
• Hjertestarter service aftale – ca. 3500-4000 kr./år Hjerteforeningen har ikke serviceaftaler som indsamlingsruter i år, vi skal derfor selv betale for vedligeholdelse til vores hjertestarter.

Jesper Malling donerer 1000kr
Simon donerer 1050 kr,
Lennart donerer 1000 kr
Foreningen betaler resten.

9. KOMMENDE AKTIVITETER:

• Konstitueringsmøde for bestyrelsen – torsdag d. 24/3-2022
• Affaldsindsamling lørdag d. 2/4-2022 fra Tingstedet
• Sankt Hans, torsdag d. 23/6-2022 på sportspladsen
• True Sensommerfest – dato kommer senere

10. FORSLAG FRA MEDLEMMERNE: Ingen indkomne forslag til emner

11. VALG TIL BESTYRELSEN:

Dermed en ny bestyrelse bestående af samme hold som det forgangne år.

EVENTUELT

Bente laver podcasts med gamle True historie. LYT TIL DEM 🙂 Se mere på www.true-beboerforening.dk – Podcast
Bente forslår også at lave blomsterfrø projektet på Sportspladsen. Hun vil gerne indgå i dialog med Spejderne og kommunen om at lade et stykke af plænen stå til bier og insekter.
Historisk materiale om True, hvor er det – er der nogen der har noget liggende? – Bente vil gerne gennemgå og scanne det, og ligge det på hjemmesiden. Sharon har en del liggende på loftet.
Jesper Malling har nogle ældre papirer ang. Trafikken i True.

Karin F. spørger på trafik kontrol – Bestyrelsen har meldt ind til ATK med et ønske om at få en måling, men man ved ikke om og hvornår de kommer. Vi kan evt. prøve at søge igen.
Lad os se og mærke om der er en forskel i trafikken når Viborgvej åbner.
Derudover skal Broen ved Rætebøl/Selkærvej renoveres og lukker ca et års tid, det vil nok tage en del trafik væk fra byen.

Langhøjvej 20 har fældet store Kastanjetræer, de er udenfor lokalplanen. Derfor er det ikke relevant her.