Ultra lette fly

Den 18. november 2011 fik True Beboerforening en henvendelse fra Aarhus Svæveflyveklub, der sammen med Østjysk Ultra Let Klub, ønskede at få en dispensation af Aarhus Kommune fra lokalplan 484, således at der kunne flyves med ultra lette motorfly på True Svæveflyvebane. Svæveflyveklubben søgte Aarhus Kommune om tilladelse, men fik afslag, med henvisning til at klubben i stedet kunne søge om ændring af lokalplanen. I den forbindelse var True Beboerforening på forkant og sendte en tilkendegivelse til Aarhus Kommune i tilfælde af, at der skulle blive søgt om ændring af lokalplan 484. Kommunen bekræftede, at Beboerforeningens synspunkter, ville indgå i en eventuel behandling. True Beboerforening synes ikke, at det var rimeligt, at beboerne i True skulle tolerere motorflyvning på svæveflyvebanen, når man tidligere havde accepteret at blive nabo hertil på betingelse af, at der aldrig ville blive fløjet med motorfly.