Sommerfesten 1995

True Beboerforenings Sommerfest den 5. august 1995 var helt i en klasse for sig selv. Festen kan bedst beskrives ved at citere avisens omtale i ugen derefter: “Stemningen var i top ved byfesten i True i lørdags, og et flertal af landsbyens beboere mødte op på sportspladsen for at tage del i festlighederne i løbet af eftermiddagen og aftenen. Sportspladsen og det store cirkustelt til 150 personer, som var sat op i dagens anledning, sydede af aktivitet. Arrangørerne fra True Beboerforening tog kegler med orienteringsløbet “True på bagsiden”. Deltagerne fik nemlig set dele af landsbyen de aldrig har set før, for løbet gik gennem folks haver, kældre, hønsehuse og så videre. Underholdningen var også i top. Gøgleren Tommy Casper tryllebandt især børnene ved en sjov og festlig forestilling, og Aarhus Showdance Studio, der var stillet til rådighed kvit og frit som en del af Aarhus Kommunes sommeraktiviteter, gav en forrygende opvisning. Desuden blev lugtesansen stimuleret af hjemmebag, som indgik i den årlige kagebagekonkurrence, og duften fra aftensmaden – en helstegt gris, der roterede over glødende kul”. Om eftermiddagen var der Rundboldkamp, og om aftenen var der diskotek. Arrangementet kunne kun lade sig gøre, fordi der var økonomisk støtte fra flere lokale sponsorer og en masse frivilligt arbejde af beboerne i True. Festen gav et underskud på 957,58 kr.