Nedlæggelse af True- og Omegns Rideklub

Den 16. marts 1997 afholdt True- og Omegns Rideklub generalforsamling, og fremmødt var kun de 3 bestyrelsesmedlemmer. I indkaldelsen til generalforsamlingen var det gjort klart, at det gjaldt klubbens fremtid, og at der skulle nye bestyrelsesmedlemmer til, hvis klubben skulle bestå. Da der ikke var opbakning fra medlemmerne på generalforsamlingen, blev det besluttet af nedlægge rideklubben pr. 31. december 1997. Fakta var, at kun 10 ud af de 20 aktive medlemmer benyttede ridebanen. Herudover var der 9 passive medlemmer. Bestyrelsen mente, at der ikke var tilstrækkeligt økonomisk grundlag for fortsat drift, da der var løbende udgifter til vedligeholdelse af ridebanen (på den øverste del af sportspladsen på Trueholmvej). Aftalen med Aarhus Kommune om leje af banen blev opsagt og klubbens midler blev jfr. vedtægterne overdraget til Idrætssamvirket. Dog besluttede bestyrelsen, at der skulle gives et beløb i gave til “Hestens Værn”. Foreningen var stiftet i 1982 og eksisterede således i 15 år.