Den Danske Forening – ikke velkommen i True

Århus Kommune gav DDF (Den Danske Forening) lov til at holde medlemsmøder i Gymnastiksalen 14/9-93 og 16/11-93. Der havde tidligere været meget blæst om foreningens møder, og således skulle der ikke stor fantasi til at forestille sig, at der muligvis kunne komme ballade ud af det.

True Beboerforening afstod fra at blande sig i de politiske aspekter af sagen, men I betragtning af, at der var aftale med Fritids- og Kulturforvaltningen om at Gymnastiksalen ikke kunne bruges til arrangementer, der kunne give anledning til uro i byen, blev der fra True Beboerforening sendt en protest til Fritids- og Kulturforvaltningen. Trods protesten blev mødet 14/9-93 dog afholdt. 75 beboere fra True udtrykte deres protest ved at stille sig op ved Gymnastiksalen lige før mødet startede.

Det andet møde var DDF kommet til at planlægge samme dag som kommunalvalget og det aflyste de selv. Siden har vi ikke set mere til dem.