True Beboerforening stiftes

True Beboerforening blev stiftet i 1974 med det formål at varetage beboernes interesser overfor myndigheder og organisationer samt at skabe sammenhold i byen.

Den stiftende generalforsamling blev holdt d. 28. maj – 1974. Mødet blev holdt i en træpavillon ved skolen og der var mødt 40 personer op. Den første bestyrelse kom til at bestå af Henning Johnsen, Peter Halkjær, Leif Bang, Anna Sørensen og Egon Larsen.

Der var fra starten stor opbakning bag Beboerforeningen, som havde store vigtige emner at forholde sig til. True skole lukkede i 1976 og det betød at Beboerforeningen blev involveret i planlægningen af den fremtidige brug af de ledige lokaler. Allerede i 1974 var der også gang i snakken om forlængelse af motorvejen forbi Århus. Adskillige forslag til linjeføringer var i spil, og Beboerforeningens bestyrelse holdt igennem mange år et vågent øje med placeringen, som jo helst ikke måtte komme for tæt på True. Også helt lokalt var der trafikale udfordringer på grund af den megen gennemgående trafik, og True Beboerforening var stærkt medvirkende til at Anelystvej i 1981 blev etableret.