Hjertestarteren

På True Beboerforenings generalforsamling i 2017 fremkom der et forslag om, at True burde anskaffe sig en fælles hjertestarter. Det viste sig, at en hjertestarter var meget dyr i anskaffelse, så der blev arbejdet på flere alternative løsninger. Hjerteforeningen ville i 2019 tildele en hjertestarter, hvis man lokalt kunne stille med en stor nok gruppe til Landsindsamlingen. Det lykkedes ikke i True. Da Hjerteforeningen så meddelte, at de ville gentage dette i 2020, blev der arbejdet hårdt i True på at hverve indsamlere. Her var Coronaens komme held i uheld, idet Landsindsamlingen blev udskudt til efteråret 2020, og nu også kunne foregå online. Det var så stor en succes, at indsamlingsmålet blev nået dagen før afslutningen. Så den 22. oktober 2020 kunne en elektriker fra Hjerteforeningen montere en hjertestarter på Gymnastiksalen på True Byvej 21.